Į marias išplaukė „Germanikos“ darbuotojų atkurtas istorinis laivas

Mūsų kolegos iš baldų fabriko „Germanika“ pagal autentiškus brėžinius atkūrė vieną greičiausių Kuršių mariose plaukiojusių kurėnų - 8 metrų ilgio tradicinį plokščiadugnį laivą, kokiu kadaise plaukiodavo žuvies supirkėjai (fišmasteriai). 

Pradėję laivo statybos darbus vasario mėnesį, liepos 6-osios išvakarėse, „Germanikos“ komanda iškilmingai savo laivą nuleido į vandenį Kintų uoste. Tai tapo prasminga ir originalia dovana nepriklausomybės atkūrimo šimtmetį švenčiančiai Lietuvai.

„Mindaugo karūnavimo dienos išvakarėse nuleistą į vandenį „Germanikos“ vardu pavadintą savo kurėną dedikuojame įsimintinai mūsų valstybės sukakčiai. Tikiuosi, kad visi prisidėję prie jo statybos žmonės neapleis nei Kuršių marių, nei Lietuvos ir dar kartą įrodys, kad mediniais laivai plaukioja stiprūs, tvirtos dvasios, savo gimtinę mylintys žmonės“, - sakė Rolandas Baltuonis, „Germanikos“ direktorius.

Į pirmąją kelionę „Germanikos“ laivas buvo išlydėtas pagal senovines kuršių tradicijas: kurėno stiebe iškelta vėtrungė,  bortai apšlakstyti alumi, denio antstatas, stiebas - visi išplakti šermukšnio šaka, kad prie laivo nesiartintų piktosios dvasios. Seniausias pamario krašto žvejas Remigijus Rimkus kurėno šonus dar apibarstė ir druska, o pirmoji įgula papuošta šermukšnių vainikais bei prieš kelionę pavaišinta rugine duona.

Mūsų kolegoms istorinio laivo atkūrimo procese talkino didžiulę patirtį turintis laivų statybos meistras rusniškis Simas Knapkis. Tačiau visas laivo dalis „Germanikos“ darbuotojai kūrė patys – ruošė pušines lentas, tašė, obliavo, dervavo, pjovė, impregnavo, žymėjo ir jungė lentas, montavo laivo ragus ir špantus, gamino įvairias kurėno konstrukcijos detales, buriavimo inventorių. Statant laivą dirbo per 300 darbuotojų ir jų šeimų narių.

Planuojama, kad laivybos metu laivas stovės Kintų uoste, o kitu metų laiku bus saugomas „Germanikos“ fabriko teritorijoje.

 

Grįžti